Om Stolpehøj

Børnehuset Stolpehøj er en lille selvejende institution under Gentofte Børnevenner.

I Stolpehøj arbejdet vi ud fra et bred børne- og læringssyn, med fokus på at alle børn har ret til et godt børneliv. Samt en fælles forståelse af at barnets kropslige og motoriske, sociale, emotionelle og kognitive læring, alle er bærende elementer i det pædagogiske arbejde.

Det pædagogiske personale støtter, guider og udfordrer børnene, både når der er tale om børne- og vokseninitierede aktiviteter og ved spontane og planlagte situationer i form af leg, aktiviteter og rutiner.

Vi opdele børnene i mindre grupper og kan herved tilgodese zonen for nærmeste udvikling.

Vi vil skabe trygge og inkluderende fælleskaber, med fokus på det enkelte barns udvikling og trivsel gennem leg og læring. Der skal være plads til at være den man er, med de forudsætninger man har. Gribe børnene hvor de er.

Ved indgangen til Børnehuset Stolpehøj har vi et 300 liter stort akvarie med forskellige fisk. På legepladsen bor kaninerne Sofie, Casper og Gnaske. Børnene er med til at passe og pleje dyrene. Pasningen er med til at styrke det enkelte barns respekt og omsorg for naturen og andre levende væsener.