Traditioner og vigtige datoer

I Børnehuset Stolpehøj kan vi godt lide traditioner, nedenstående er blot et udpluk af vores "små" tilbagevendende traditioner.

Bedsteforældredag

Her er der mulighed for at bedsteforældre og barnebarn kan få en hyggelig eftermiddag i institutionen, mens de planter en blomst. Er det svært for barnets bedsteforældre at være til stede, må man gerne sende en "erstatnings" bedsteforældre.

Fastelavnsfest

Hvis jeres barn har lyst kommer de udklædte i institutionen. Vi slår katten af tønden, synger lidt fastelavnssange, spiser boller m.m. I dagene op til fastelavn laver vi lidt fastelavnspynt. (Denne fest er kun for børnene)

Sommerfest

Hvert år i juni måned holder vi sommerfest for alle børn og voksne i Stolpehøj. Vi er som regel heldige med vejret, således at vi alle kan sidde udenfor på legepladsen og spise og snakke sammen i afslappede omgivelser.

Der er en eller anden form for underholdning, primært for børnene. Det kan f.eks. være, fiskedam, guldgraver og ansigtsmaling - børnene bestemmer selv hvad de vil være - dette giver mange udfordringer til de personer som står for dekorationen.

Det er også den dag vi siger pænt farvel til de børn der skal videre i skole.

Julefest

Der hygges på stuerne med saftevand, gløgg (til de voksne) og æbleskiver, pebernødder, og måske kommer julemanden forbi.

Børnefødselsdage

I Stolpehøj markerer vi alle børnefødselsdage, gerne på selve dagen.

Vi holder også Luciafest, tager på Bondegårdstur og i maj holder vi Børne-OL blandt mange andre traditioner.